Nordvestjysk Grandprix Lemvig

Lørdag, d. 20. august 2022 blev 1. afdeling af Nordvestjysk Grandprix afholdt i Lemvig. Lemvig Skakklub havde fundet skakbrikkerne frem fra gemmerne og kørt de store og små brikker ned på Lemvig Havn.

Bræt og brikker er stillet op og vi er klar til at spillerne kommer.

Vi havde en god dag ved havnen, hvor vi var begunstiget af et godt sensommervejr med sol, drivende skyer og en vind, der kun drillede turneringslederen i rundelægningen. Efter mange spændende matcher kunne turneringsleder Arne Præstholm midt på eftermiddagen uddele præmierne til de fortjente vindere.

Mesterklassen blev vundet af Thomas Højbjerg Suarez med 4 point foran lokale Bent Olesen med Ole Østergaard på 3. pladsen.

De 3 præmietagere i mesterklassen: Ole, Thomas og Bent

I basis 1 blev 1. præmien delt mellem ratingfavoritten Lars Møller Larsen og Mikael Horslund, der begge fik 4 point. 3. præmien gik til Karsten Horslund.

De 3 præmietagere i basis 1: Lars, Mikael og Karsten.

I basis 2 fandt vi den mest suveræne vinder, da Henrik Sejersen vandt alle 5 kampe. Andenpladsen gik til Frede Vogntoft Andreasen mens Karl Balleby og Sigismund Schulin-Zeuthen delte 3. præmien.

De glade vindere i basis 2: Frede, Henrik, Karl og Sigismund.

Link til alle resultater fra turneringen.

Lidt stemningsbilleder

Skakspillere i dyb koncentration.
Opvisningsbrikkerne kom også i brug
Stillingen diskuteres. Hvilken strategi skal vi vælge?

Tak til Lemvig Kommune for lån af pavilloner samt vore sponsorer, specielt Vestjysk Bank for at sponsere 1. præmierne i turneringen.

Alt i alt et vellykket arrangement og Lemvig Skakklub forventer at gentage arrangementet til næste år, så sæt allerede nu et kryds kalenderen lørdag, d. 2. september 2023.

Anden runde i Nordvestjysk Grandprix spilles i Holstebro, d. 3. september. Ses vi?